Yks' pyöräilijä

Eli opetus≫

FLL: robottipeli

| 0 comments

Tehtävämallien asettelu

Käytä Dual Lock -teippiä. Siitä ei nyt enempää.

  • Pattery, taskulamppu ja radiot: Suunnalla ei ole väliä
  • Mies ja lapsi: Naamat alaspäin
  • Neljä mallia basessa: Mihin tahansa basessa tai muualla sallituissa säilytyspaikoissa
  • Tsunami: Aaltosylinterit pitää olla keskitettyjä. Stud-suunnalla ei ole väliä.
  • Puu: Poistettava oksa on kokonaan pitimessä(?) ja osoittaa suoraan itään.
  • Roof Debris:
  • Rekka: Rekassa on neljä mallia laudalla: leipää, lääkettä, polttoainetta ja vettä.
  • House Debris/ este: Tan-seinän kaatumasuunta on baseen.
  • Tree debris/ este: Stud-suunnat (rullilla) ei haittaa
  • Loopit: Vertikaalisia ja symmetrisiä
  • Base eristys: . . .
  • Edistyskello: Tarkkoja rajoja. . .
  • Rahtilentokoneen saapumispää?:
  • Rahtilentokoneen tulopää?:

Kentän hoito

Tästä lisää joskus. . .

Robottipeli: tehtävät

Taustaa

Jopa korkeimpien vuorten huiput katoavat näkyvistä, kun Maata katsotaan riittävän kaukaa avaruudesta. Verrattuna Maapalloon, tai edes ilmakehään tai valtameriin ihmiset ovat uskomattoman pieniä. Kun tuo jättiläinen jalkojemme alla hajoaa, on se aina mielenkiintoista, mutta joskus myös hajoittavaa. Kun nesteet ja kaasut ympärillämme liikkuvat, se voi olla mukavaa, mutta usein . . . On uskomattoman vaikeaa ennustaa ja yhtävaikeaa karata.

Onko mitään tehtävissä? Kyllä!. . .

Pisteytysalueet

Tehtävät

Tilanne pelin loputtua:

  • Tarvikerekka: pitää koskea mattoa keltaisella alueella (20p)
  • Evakuointimerkki: Merkki selvästi ylös (ei välttämättä pystysuorassa), sliderin kitka maton kanssa pitää  (30p). Kuva.
  • Rahtilentokone: Kone on keltaisella alueella
  • Puunoksa: Idänpuoleinen oksa on lähempänä mattoa kuin sähkökaapelit ovat. Puu ja sähkökaapelimallit ovat oikeinpäin ja koskettavat mattoa. (30p)
  • Tsunami: Kaikki kolme aaltoa koskettavat mattoa (20p)
  • Ambulanssi: Keltaisella alueella. Ambulanssin renkaat koskettavat mattoa. (25p)
  • Runway: Mikään muu paitsi veden aalto(?) ja/tai lentokone saa koskettaa mattoa kiitotiellä (30p)
  • Rakennusten siirto: Harmaita rakennuksen osia ei ole missään LT-vihreällä alueella (20p)
  • Base isolation test. HUH! Monta ehtoa. . .
  • Code construction: HUH
  • Esteet: Huom: pelin aikana: HUH
  • Talon nosto: Talo on lukittu korkeaan asemaan. (25p)
  • Edistyminen: Viisari saavuttaa värit liikuttamalla ainoastaan punaista vipua. (2p/ väri)
  • Perhe: Vähintään kaksi ihmistä ovat yhdessä missä tahansa väritetyssä alueessa.
  • Vesi: Vähintään yksi henkilö on pulloveden kanssa samalla alueella (15p jokaisesta)
  • Turvallisuus: Vähintään yksi henkilö on alueella, mikä on punainen tai keltainen. (kelt: 12p, pun: 18p jokaisesta)
  • Lemmikit: Vähintään yksi lemmikkieläin on yhdessävähintään yhden ihmisen kanssa missä tahansa väritetyssä alueessa. (15p jokaisesta)
  • Varusteet: Vähintään yksi ei-vesi -esine on alueella, joka on punainen tai keltainen
  • Turvapaikka: Robotti on punaisella alueella pelin loputtua (25p)
  • Pelirangaistus: Huh

Robottipeli: säännöt

      1. Reilu pro
        • Olet ammattilainen. Kisaat ongelmia vastaan, kunnioittaen ihmisiä.
        • Rakennat muiden ideoille sen sijaan, että vastustaisit niitä
      2. Osallistuminen
        • Iät
        • Kisassa ainoastaan kaksi joukkueen jäsentä on sallittu pöydän ääressä, paisi hätäkorjauksissa
        • loppujoukkue jutuu pysymään pöydän takana, mutta riittävän lähellä
      3. Tulkinta
        • Robottipeliteksti tarkoittaa kirjaimellisesti sitä mitä se sanoo
        • Älä tulkitse tekstiä ymmärryksesi mukaan, tai kuinka tilanne voisi olla “oikeassa elämässä”
        • Jos yksityiskohtaa ei ole mainittu, sillä ei ole väliä
        • Ei ole piilotettuja vaatimuksia tai ehtoja. Jos olet lukenut kaikki, tiedät kaiken. Esimerkkejä…
        • Lue vaatimukset ja ehdot tarkasti, ja huomaa kuinka monta vapautta on jäljellä
      4. Varusteet
        • Kaikki: Alkuperäisiä lego-osia. Tarrrat eivät ole sallituja (patsi Lego-tarrat). Maali, liima, teippi, öljy jne eivät ole sallittuja.
          1. poikkeus: Paperilista, jossa on robottiohjelmasi
          2. poikkeus: LEGO-nauha ja tubing voidaan leikata oikeaan mittaan
          3. poikkeus: Merkkejä voi olla piilossa, jotta omistajat tunnistavat omansa
          4. poikkeus: Laatikot yms. ovat sallittuja kantamiseen ja säilyttämiseen, mutta vain pöydän ulkopuolella.
        • Säännölliset osat: Saat käyttää niin montaa ei-sähköistä lego-osaa kuin haluat (esim. pneumatikka, kuminauha, nauha) mistä tahansa Lego-sarjasta. Paitsi,  tehdastekoiset “wind-up”/”pull-back” -moottorit ovat kiellettyjä
        • Kontrollerit: Saat käyttää vain yhtä kontrolleira yhdessä kisassa.
        • Sensorit: Niin monta sensoria kuin haluat, mutta tyypit on rajoitettu:
          • Vain yksi kosketus, valo, väri, rotaatio, ultraääni tai gyro
          • Pitää olla LEGO-valmisteisia MindStorms-tyyppiä. . .
          • Kuvat näkyvissä pdf-dokumentissa.
        • Moottorit
          • Enintään neljä moottoria kilpailualueella.
        • Lukumäärä koskee koko tapahtumaa, ei pelkästään kilpailualuetta. Tuomari laskee kaikki mitä on laatikoissa, käsissä, taskuissa, pöydällä. . .
        • Vain yksi robotti yhdessä kisassa, mutta eri matsissa saa käyttää eri robottia
        • LEGO-johdot ja konvertterikaapelit ovat sallittuja
        • Muita elektronisia/ sähköisiä laitteita ei ole sallittu käyttää millään tavalla kilpailualueella
        • Elektroniset varalaitteet ovat sallittuja varikolla
        • Mikä tahansa vekotin, joka voi toimia kauko-ohjaimena on kielletty kaikkialla koko ajan.
        • Ohjelmisto: Patchit ok, toolkitit eivät.
        • Rikkominen.
      5. Tehtävä
        • Tehtävä on tila/ tulos jonka robotti tuottaa pisteitä saadakseen
        • Järjestyksen saat valita ja kuinka monta tehtävää yrität kullakin robotin ohjelmalla
        • Jokaista tehtävää ei tarvitse tehdä
        • Voit yrittää uudestaan, jos se on mahdollista, mutta kenttää ei järjestetä uudestaan. ESIMERKKI
      6. Ottelu
        • Ottelussa kaksi kenttää liitetään toisiinsa. Vähintään kolme ottelua
        • Kun pääset pelipöydälle, on ainakin yksi minuutti aikaa järjestellä varusteita
        • Ottelu alkaa ja kestää tasan 2,5 minuuttia ilman taukoja
        • Saat käynnistää ja uudelleen käynnistää robotin basesta alla kuvatulla tavalla
        • Kun robotti on basessa, sitä voi valmistaa tms.
        • Jokainen ottelu on puhdas aloitus parhaaseen pistetulokseen
        • Jokainen ottelu on riippumaton ja vain paras tulos merkitsee.
        • Jos vastapeluri puuttuu. . .
        • Pisteet tulevat lähes poikkeuksetta ottelun jälkeisestä tilanteesta
      7. Erä. Kun kierretään kaikki tiimit yhden ottelun läpi.
      8. Base
        • Kuvitteellinen laatikko, joka muodostuu pystysuorista seinistä ja näkymättömästä katosta 305 mm korkeudella
        • Base on tilavuus
        • Viivat
        • Myös maton ja pelilaudan välinen alue
        • Mikä tahansa on edes osittain basessa on basessa, jollei robotti siirrä sitä pois
        • ???
      9. Kenttä
        • Robottipeli
        • Rakennukset jne. . .
        • Mallit. . .
        • Asennusohjeet. . . 
      10. Robotti: HUH
      11. Liitännäiset: robotin osia, jotka eivät ole koko ottelua
      12. Strategiset kohteet
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      13. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      14. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      15. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      16. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      17. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      18. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      19. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      20. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      21. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      22. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      23. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      24. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      25. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      26. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      27. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      28. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      29. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      30. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      31. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      32. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      33. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      34. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      35. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      36. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      37. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      38. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      39. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      40. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      41. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      42. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      43. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä
      44. R
        • Oihmisiä.
        • Rniitä

 

Leave a Reply

Required fields are marked *.


css.php