Yks' pyöräilijä

Eli opetus≫

4: Piirrä kuvamatriisi

| 0 comments

Taustakuvaa liikutetaan, joten sitä varten pitää määritellä korkeusmuuttuja ja pelaajan kulkemisnopeus


var siirtoY=0;

var pelaajaNopeus = 13;

Paivita()-funktiossa käsketään piirtämään tausta, ja samoilla tienoilla päivitetään siirtoY-muuttujaa hieman isommaksi:


piirraMaasto(siirtoY);

siirtoY+=pelaajaNopeus;
if (siirtoY>192){
siirtoY=0;

}

Piirtofunktio on yksinkertainen kaksinkertainen silmukka. Maastomatriisin alkioiden koko on $192\times192$ pikseliä.


function piirraMaasto(siirtoY){
for (var i=0; i<maasto.length; i++){
for (var j=0; j<maasto[i].length; j++){
game().drawImage(maasto[i][j], i*192, (j-1)*192 + siirtoY);
}
}
}

HuhtiRun on GitHubissa

https://github.com/HuhdinKoulu/HuhtiRun

Leave a Reply

Required fields are marked *.


css.php